Viis moodust unistamise hirmust üle saamiseks

Ainuke hirmus asi on hirm ise. Oma unistused täitnud inimestel on lihtne öelda – ma tegin selle ära. Selle pärast neid ka austatakse.

Kuid sina pole veel sinna jõudnud ja oma unistusi täitnud. Aga sa tead, et sinus on midagi sellist, mis on suurem sinust endast, sinu autost või majast. Sa tead, et sinu idee on hea ja sinu visioon on selge. Kuid sa ei suuda tekitada endas julgust oma unistust püüda.

Võibolla ei saa sa üle täiesti ratsionaalsest murest igakuise palgaraha jätmise suhtes? Palk ju võimaldab sulle toredaid asju nagu toit või kodulaen.

Võibolla oled sa proovinud, aga ebaõnnestunud ning häbisse või pankrotti jäänud? Võibolla sa kahtled, kas sul on piisavalt võimeid oma unistuste ellu viimiseks?

Tegelikult see ongi riskide võtmise sisuks. See ongi põhjus, miks mõni saab korraliku tasu.

Palgapäev, katus peakohal ja kuulikindel ego on kõik väga toredad asjad. Turvalisus on aga illusion, mis vangistab isegi kõige parimad ja targemad meie hulgas.

Siinkohal on loetletud 5 meeldetuletust, mis aitavad sinu unistustel elus ja kesksel kohal püsida.

Näed ennast läbikukkumas ja see paneb sind hirmu tundma, mitte vastupidi.

Inimesed arvavad, et meie emotsioonid kutsuvad esile käitumise – me näeme tiigrit, ütleme enestele, et me kardame teda ja siis paneme jooksu. Tegelikult pole see nii. James – Lange emotsioonide teooria ütleb, et asjad käivad hoopis teistpidi. Me näeme tiigrit, pistame jooksu, märkame, et meie süda lööb 200 korda minutis ja sellest järeldame, et me oleme hirmunud. Kõige lihtsam viis julgust suurendada? Tee pisikesi samme oma unistuste selgitamisel ja ellu viimisel. Ühel hetkel muutub läbitud tee selliseks, mis võimaldab meil tagasi vaadates tunnetada endas üha kasvavat julgust.

Sinu hirm palgapäeva kadumise ees on tõenäoliselt üle võimendatud.

Psühholoogid on näidanud, et enamus hirme ei ole nii ohtlikud kui me arvame. Selline hirm tuleneb inimeste tendentsist mõelda must-valgelt, st kõik või mitte midagi raamides. Näiteks kui ütled kindla sissetuleku üles, siis sured kindlasti nälga? Tegelikult on arvete maksmine keerulisem ilma kindla sissetulekuta, aga selleks on ajutise iseloomuga tööd, säästud jne. Seega pane kirja kõik võimalused kuidas saaksid igakuist kulu katta lühiajaliste vahenditega. Märkad ka ise kui suur on su valik tegelikult.

Sinu hirm asutada ettevõte tuleneb sellest, et tead kedagi oma tutvusringkonnast, kes ebaõnnestus totaalselt.

Kui inimesed on ärevuses või depressioonis, siis me mingil põhjusel kaldume märkama paremini elu negatiivseid aspekte ja ignoreerime kõike muud. See omakorda muudab meie tuju veel halvemaks, aga ka blokeerib võimaluse liikuda positiivses suunas. Selleks et võidelda sellise tunnetusliku veaga, rõhuta positiivset. Loe kokku inimesed, kes on kiitnud su uut ideed ettevõtluseks. Pane tähele igat korda, kui oled ennast ületanud. Kui hakkad märkama präänikut ja ignoreerima piitsa, oled üllatunud positiivsete tulemuste paljususest.

Sa ei tule ära palgatöölt, kuna see on “vale, vastutustundetu, hoolimatu teiste suhtes jne”

Ühte kõige enam levinud tunnetuslikke vigu on kirjeldanud Neo – Freudi koolkonna esindaja Karen Horney. Seda nimetatakse ma pean türanniaks. Dr Horney tõi välja, et paljud meist on ummikus, kuna me ütleme endale, et me peame midagi tegema või ei tohi midagi teha. Selline enda sundimine on aga vale. Üks klassikaline näide – ma ei tohi endas kunagi kahelda. Sellise mõttemustri järgi on üksainus kord kui oled ettevaatlik või planeerid midagi pikemalt selle mõttemustriga vastuollu minemine. Selle tulemusena teed ennast maha – ma olen tõeline argpüks. Progress jääbki tegemata.

 

Allikas: Forbes.com

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga