Postitatud

Need emotsioonid, emotsioonid….

Oled ehk isegi tundnud, et kuigi eile oli täitsa hea tuju ja elu tundus ilus, siis täna on see helge tunne kui käega pühitud. Väljas sajab ja ka endal on mingid murepilved kallal. Tahaks rääkida, aga kellele? Kes mõistab seda muret, mida isegi ei oska sõnadesse panna?

Võibolla aitab enese lohutamine, et tuleb uus päev ja tuju on parem. Või mõeldes eelmiste nn “aukude” peale, siis kuidas on need üle läinud? Tavaliselt ei oska me mingisugust lahendust või tegevust meenutada. Need halvad tunded on ise üle läinud. Iseenesest pole ju sellest midagi halba, kui enamjaolt tunneme ennast hästi ja halb emotsioon tekib ainult harva. Kui on vastupidi, st et pigem tuleb pingutades meenutada häid päevi, siis on vaja siiski nende negatiivsete emotsioonidega tõsisemalt tegelda.

Üks probleem on siin veel. Me nimelt harjume kõigega, ka halva enesetundega. Mõnikord oleme sellega nii hajunud, ega märkagi et meiega on midagi halvasti ja kuuleme ennast ümbritsevae inimeste käest, et kuule… mis sul viga on? Midagi ei ole viga, on meie tavaline vastus, aga alati tasub vaadata korra enda sisse, kas see ikka on nii? Kui paljudest asjadest meie elus suudame me viimasel ajal heameelt tunda või rõõmustada ka väikeste õnnestumiste üle?

Kui suudame juba enda sisse vaadata ja mõistame, et miski on tõesti korrast ära, siis aitab sellest rääkimine. Kui sa pole valmis külastama mõnda spetsialisti, siis räägi sõbraga või kasvõi iseenaga. Vaata peeglisse ja räägi täitsa kõva häälega. Kui oled üksi, siis pole vaja muretseda et keegi imelikult vaataks.

Proovi sõnastada, millest sa parasjagu mõtled, kuidas suhtud endasse sellel hetkel või millest on sul kahju jne. Kõik halvad tunded tulevad halbadest mõtetest. Proovi tähele panna, kas mõtled pigem sellele, mida sul pole või siis sellele, mida soovid. Elades pidevalt nn “puuduses”, siis genereerid seda juurde. Ka selline mõtteviis on harjumus ja tekitab pidevalt halbu emotsioone. Kui hakkad mõistma negatiivseid mõtteid enda suhtes, siis proovi neid ümber teha. Kui näiteks leiad, et oled täiesti väärtusetu inimene, siis kas see on nii igas olukorras ja igal hetkel? Kas on olukordi kus sa ise või keegi teine sind väärtustavad kasvõi natukenegi? Ehk on sul koer, kes vaatab sulle alt üles tõelise imetlustundega? Ka selles pole midagi naeruväärset. Leides need vastuargumendid, saad teha oma mõtte ringi. See tähendab, et “ma pole mitte täiesti väärtusetu ja mul on inimesi/olukordi, kus ma siiski olen väärtuslik”. Nüüd kõva häälega endale öeldes, et “ma olen siiski väärtuslik”, pane tähele oma emotsiooni. Mida tunned? Proovi järele ☺

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga