Postitatud

Abist ja hinnangutest

Tulles tagasi enda coachingusessioonilt tabasin ennast mõttelt, et kui tore on olla ka kliendi positsioonis. Nii tore on rääkida, ennast tühjaks saada ja enda muresid lahata. Juba läbi mõtlemine aitab kõvasti kaasa selguse saavutamisele ja annab palju infot selle kohta, mis on tähtis mulle endale.  Muidugi võib tekkida küsimus, miks on coachile coachi vaja, et kas ta siis ei oska oma tööd hästi? Pigem on siin vastus selles, et kuidas ma saan oma klientidele midagi soovitada, mille mõju suurust ma ise ei tunneta. Kõik käib ju läbi iseenda, see on inimlik ja ma olen ka inimene.

Mõju on aga vägev :). Isegi kui ise istud oma mure otsas ja püüad seda lahata, siis jääd kuidagi ühekülgseks. Võõras inimene aga oskab ehk küsida küsimusi, mille peale pole sa ise tulnud ja mis sind täiesti pahviks löövad. Mis mõttes ta sellist asja küsis? Kuidas ma ise selle peale ei tulnud? Nii tulevadki lahendused ja pinge ning frustratsiooni kadumine.

Teine asi, mis on vägev, on see tunne, et sa võid kedagi usaldada, kes ei anna sulle hinnanguid ega suhtu sinusse kuidagi ka siis,  kui luban endal olla ka rumal või tobe antud olukorras. See on kuidagi vabastav.  Nagu  Earl Nightingale on öelnud: ” Kui sa annad hinnanguid teise inimese kohta, siis sa mitte ei kirjelda teist inimest vaid iseennast”. Samas pole vaja ka enda suhtes liiga karm olla. Ka endale võib oma vead andeks anda ja proovida edaspidi paremini tegutseda.

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga