Postitatud

11 sammu, mis suurendavad motivatsiooni

Motivatsioon on üks ütlemata tore asi… kui teda on. Mida teha siis, kui eesmärk kaob üha kaugemale ja motivatsioon hakkab üha enam muutuma olematuks?

Paljud uuringud on tõestanud, et eesmärkide seadmine suurendab inimeste motivatsiooni ja seega ka nende tegutsemisvõimekust. Meeste ja naiste vastuvõtlikkus eesmärkide seadmisele on aga erinev.  Üks hiljutine uurimus näitas, et mehed on eesmärkidele vastuvõtlikumad ja reageerivad neile paremini kui naised. Kui eesmärkide seadmine töötab naiste puhul vähem teatud olukordades, siis on see ikkagi üsna efektiivne mõlema soo puhul. Üldiselt suurendavad olemasolevad eesmärgid ülesannete täitmise kiirust nii meestel kui naistel.

Kuidas siis ikkagi motivatsiooni suurendada?

  1. Selgita oma eesmärgid ja proovi olla nii üksikasjalik kui võimalik. Jälgi et eesmärgid oleksid ka mõõdetavad, realistlikud ja ajalimiidiga.
  2. Selgita, miks sa tahad neid eesmärke saavutada ja kujuta ette lõpptulemust
  3. Proovi ennast ette kujutada, kui oled eesmärgi saavutanud. Kuidas sa ennast tunned? Sule silmad ja püüa näha seda pilti ja tunnetada eesmärkide täitmisega saabuvat tunnet. Hoia see pilt meeles.
  4. Kirjuta üles oma eesmärgid ja ära unusta märkimast ka üles, miks need sulle olulised on. See aitab sul olla fokusseeritud ja üle saada takistustest, mida ikka ette tuleb.
  5. Lahuta suured eesmärgid väikesteks jõukohasteks sammudeks. Proovi olla süsteemne ja realistlik.
  6. Tee tegevusplaan. Vaata oma eesmäke ja tegevusi, mille oled kirja pannud. Nüüd proovi välja nuputada, mida peaksid tegema igal nädalal et jõuda lähemale soovitule.
  7. Hoia plaan nähtaval kohal, märka edasiminekut ja vajadusel tee muudatused plaanis.
  8. Loo toetav keskkond. Iga väljakutse võib endaga kaasa tuua tagasilööke. Ümbritse ennast toetavate inimeste ja keskkonnaga. Jää positiivseks.
  9. Naera tagasilöökide peale ja tunnusta edu. Võta aega, et tähele panna, kui oled mingid sammud ära teinud. Premeeri ennast kasvõi millegi pisikesega.
  10. Võta vastutus oma eesmärkide saavutamise eest. Aktsepteeri, et sa oled ainus, kes võib sind aidata sinna, kuhu tahad minna.
  11. Püüa ajakavast kinni pidada, leia ressursid ja sisemine otsustavus, mis sind edasi aitavad.  Kui üksi ikkagi ei saa, siis coach on just selline abimees, kes võib sind aidata 🙂

 

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga